Wednesday, July 17, 2013

#euphoria

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang ....

Tiba-tiba terasa dalam state euphoria. Terlebih excited.
Banyak idea masuk. Masa depan yang seakan bosan tiba-tiba jadi exciting.
Cuak nak masuk 6th year, tiba2 terasa kalau bole nak minggu depan 6th year.
Kena buat blood test ni, check dopamine level, epinephrine. (- -")

Terasa macam masuk mode waktu 1st, 2nd year.
Hidup penuh cita-cita.
Nak bela kambing, keli, ikan arowana, main emas, etc.
Plan hidup seminggu 100 duit tempatan. << (dulu sebelum fly, ada contact senior. nak kata gila tak gila punya nak plan hidup..siap tanya harga telur sebijik berapa..dan bercita-cita hari2 makan telur!! )
Bayangkan, 100 tu mcm 20 ringgit tempatan. Pagi makan 2 keping roti (sapu jem/cicah air panas), tengah hari boleh makan roti telur -sos/kicap.. malam nasi goreng instant dan telur. pompam pompam memang lepas je 20 ringgit seminggu. hahaha~~
But time goes by, dan berubah sedikit demi sedikit..dan sekarang tak macam 1st year, 2nd year.
Tapi..untuk malam ni, terasa semangat macam tu balik! :D

Usai pulang berbuka di masjid baru, terbayang akan kayanya tokey Kuwait, beli, dan renovate rumah itu menjadi masjid. Terasa mewah gila makan berbuka. Terasa kenapa kekayaan tidak diagihkan dengan sebaiknya, sedangkan ramai orang susah lain yang tak dapat makan. Banyak betul persoalan, dapat makan free pun banyak tanya. haih...
Dan pulang tengah malam, bersama bro yg di atas (bro harga telur ayam), maka kami bersetuju prospect pertanian di Malaysia super lumayan, cuma tidak dikembangkan... sama ada orang malas, bukan risk taker, atau tak tahu. Cuba bayangkan, kalau dapat ternak udang harimau, lembu, kambing, ayam, etc...sangat berbaloi! Dan bayangkan dengan keuntungan tu, macam-macam projek utk umat Islam boleh dilaksanakan!

Waaaa~~ (silap2 tak tidur malam ni berangan pasal business). Dan dari situ, membuka peluang lebih cerah memajukan umat Islam! Scholarship, bantu orang miskin, anak yatim, muallaf, ibu tunggal, etc.
Buat RnD, expand business..control price dalam pasaran (terinspirasi daripada kenaikan harga ayam, yang mana hasil dari ketamakan orang Islam sendiri, ke atas orang Islam)

Waaa..Waaa..idea tengah pop up macam-macam, sedikit masa lagi, insyaAllah kita susun, dan rancang, dan insyaAllah laksanakan!

Feel blessed.
Kalau benda ini berlaku terus menerus, silap silap tanak balik Malaysia. Sanggup duduk di sini, dan menikmati euphoria ini.
Hue3~~

Semoga Allah berkati idea ini, dan menjadikan ia antara amal soleh,
Semoga Allah beri petunjuk yang tepat, dan permudahkan urusan untuk ke arah kejayaan,
Semoga dengan usaha ini, ia memberi kebaikan kepada Islam dan menjadikan aku lebih tunduk kepada Dia.

Allahu a'lam

No comments: