Saturday, December 22, 2012

doa

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang ...




X: Puan, doakan **** ye? (huhu~)
Y: Iyee... Puan boleh doakan, tapi Allah lah yang menentukan...**** berusaha. jangan tinggal sembahyang. jaga kesihatan (suara tua seorang nenek)
X: ...baik puan, terima kasih... (kampung-sick)

~~~

puan=grandma belah mak. my buah jantung pengarang hati.

2 comments:

Anonymous said...

I spent most of my zmn knk2 with my grandparents.the day my grandpa passed away,i couldn't even digest the news as he never showed any signs of sickness.. i guess i was too shocked that i didn't even cry for the first 2 days.after that everytime i was alone air mata mncurah2 uncontrollable gilee.. now that my grandma is still here i am too paranoid that i always think what if one day i wake up i don't have the chance to meet her anymore.. i've always thot i shudnt be too attached to someone/something since i could hurt badly when losing them..but some people say you'll regret it if you don't show your love when your beloved ones still there?what do you think, cik otw-2-b-psychiatrist(if i'm not mistaken)??

pendamba_cinta said...

hurm. saya juga tidak setabah yg mungkin sis sangka. but saya percaya kehidupan selepas mati. makanya, hubungan saya dengan org yg saya sayang insyaallah tidak akan putus di dunia ini sahaja.cumanya ia masih tidak dapat memadamkan kesan perit kalau kita kehilangan, kan?untuk itu hubungan dengan Allah sangat penting. sebagai contoh, doa dan solat. Dia Maha Mendengar rintihan-rintihan kita. Selain itu, jika benar kita sayang kpd seseorang, kita akan tetap akan berikan yang terbaik kepada yg kita sayang. Ajal maut itu perkara yang pasti lagi misteri. Daripada mensia-siakan apa yg ada ditangan, lebih baik berbuat sesuatu, bukan?