Saturday, January 12, 2013

seafood. tomyam supreme. abang.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang ...

Minggu depan ada seorang kawan balik bercuti ke rumah selama sebulan. Nak belajar masak 'seafood' katanya. Hahaa. Kasihan la hai seafood. Hang dah jadi codename untuk ******

Alhamdulillah, baki kuah tomyam supreme feat dgn meehon. Terbaba baiknya. Dan dalam masa yang sama, ayah call. Maka pagi ni dapat bercakap dengan ayah dan mak. Mereka kelihatan baik-baik saja, kecuali satu perkara yang menggusarkan mereka.

Abang.

Abang mogok nak berhenti kerja. Haila. To je problem. 4th rotation, dan dia complain untuk berhenti kerja. Sangat abnormal untuk para HO mogok 4th rotation. Kasihan ibu ayah. Lepas kejadian nenek pengsan bulan lepas, abang tak sihat. Siap jumpa psychiatrist. Result: Judgement Disorder. *terasadirisendiripunadabendalahni* Abang sangat unik. Dia mampu survive study di kawasan tundra, dalam bahasa tempatan, dengan berniaga untung puluh ribu... Saya admire dan dengki sikit dengan kehebatan dia. Biasalah, dengki pasal tak dapat jadi macam dia. Tapi this recent news makes me ponder on many things. But one thing, tepat lah keputusan saya untuk put a stop dalam memperjuangkan hak utk berumah tangga. Setiap perkara ada hikmahnya. Ibrah pengembaraan Nabi Musa dan Nabi Khidir yg dinukilkan dlm surah al Kahf. Now, kena tukar job. Jadi spy untuk kumpul details pasal abang. Itu sebagai usaha untuk korek problem dia. The rest, pray (tawakkal)

ps: minggu depan kawan datang. then pembukaan tanah jajahan. bila mau amik exam? lalalala~~~

No comments: