Sunday, January 27, 2013

alangkah lucunya ahli gerakan Islam

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang ...

Hendaknya mengkader, tapi QC-nya caca marba. Aku sendiri segan, nak ajak org ke arah Islam, sedangkan figura-figuranya tidak berkualiti (aku?). Menjadi bahan tomahan, masyarakat yg kononnya nak diajak menjadi seperti mereka (aku?)

Terkejar-kejar, tp yg sedia ada lemah (aku lagi?).

Beban tidak sekata, karang dikata cepat mengalah (confirm lah aku).

Hai ahli gerakan Islam. hai hai hai~~~

Muhasabah diri yang panjang. Terfikir, dahulu nabi tekun mendekati masyarakat. Tidak gopoh. Kerana yang ingin dibina itu hati-hati yang mantap. Acuannya perlu berhati-hati. Agak senang nak cakap, dulu sy buat ditempat sekian-sekian.. boleh tarik ramai orang...? OH~~ silalah cuba di sini, baru tahu rasanya. Lain padang, lain belalang. Lain padang lain isunya. Bila mana bab kader mengkader menjadi topik yg dikejar-kejar, terasa meluat. Meluat pada diri sendiri terutamanya. Meluat pada orang yang heboh bergebang di dunia cyber, tp realitinya, senyap sokmo anti sosial. Meluat dengan orang yang aci lari dengan beri bertimbun alasan.

ps: adakah aku kelihatan sedang bersenang lenang? pundak yang sedia ada sudah penuh, maka patutkah aku memberi alasan untuk menolak? dilema oh dilema

alangkah lucunya ahli gerakan Islam. ulang saban tahun masalah sama menerpa. tapi diulang kesalahan lama.

No comments: