Saturday, October 17, 2009

8.06 am; 18 Oct 2009 - sekadar renungan

salam wrbt

maaf, lama benar tak menulis...
hanya ingin berkongsi sebuah kisah..yang berlaku pada seorang teman..

teman saya seorang muslim.
dia punya kawan, juga seorang muslim.
kawan dia tinggal berjiran dengan dia.
ditakdirkan Allah, pada suatu hari..kawannya ditimpa musibah..
kawan dia akan menduduki PMR, namun mengalami masalah utk berfikiran waras.
mengikut cerita teman saya, dia terkena buatan org! (innalillah)
hatta, dia perlu mengambil sedikit masa utk membuat sesuatu tindakan (eg: ke tandas)
saya bersimpati dengan teman saya, dan juga kawan dia.
kami sama-sama bermohon doa.
teman saya begitu sedih sekali..begitu geram sekali, kerana kawan dia nak duduki PMR keesokkan harinya, namun dek buatan org (mungkin), dia hadi begitu

semoga Allah membantu kawan dia..sama-sama kita doakan, amin

namun, saya juga rasa sedih..lg geram

wahai teman,
bagaimana engkau ingin meminta bantuan Allah,
sedangkan engkau sambil lewa dgn tuntutan-tuntutan agama
engkau berlaku tidak adil, ZALIM!
saban hari ak terseksa melihat engkau menyambil lewakan tuntutan agama?
apakah engkau sudah pasti akan pengakhiranmu?
(maaf, kerana saya/ak betul-betul keciwa)

maka, kepada kamu saya doakan,
ya Allah, sesungguhnya hidup ini suatu persinggahan..semoga engkau menyedarkan mereka yang 'lena' pada persinggahan ini, untuk tidak lupa akan tujuan hidup yg hakiki..amin

2 comments:

Anonymous said...

bismillahirahmanirrahim..

semoga ALLAH melindungi jiran itu..amin

utk teman anda,pray is not enough
keep dakwah'ing him
jgn ignore dn mmbiarkn die dgn perangai lama
bak kata org,dakwah is a business of winning heart
if it is a voice of ur heart,
then it will be absorbed by his/her heart

wallahua'lam

pendamba_cinta said...

trimas anonymous

setakat ini, hanya mampu teruskan menggerakkan dia pabila waktu subuh masuk..tapi mungkin mata ini selalu silap, tak nampak pulak dia bangun..
semoga Allah membuka pintu hatinya, amin