Wednesday, November 13, 2013

#eureka!

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang ...

Harini, pagi ni..terasa eureka moment.
Timbul satu teori dalam tengkorak saya, berkenaan jenis cinta.
Well.. boo for me. Sikit-sikit bab cinta.
But somehow, it answered some of my inner questions (which causing anxiety).
Menurut teori yg baru saya temui, ada 2 jenis cinta.
Satu.. cinta yang membuatkan kita kuat (stronger).. dan yang kedua, cinta yang membuatkan kita lemah (weaker).

Saya selalu mempersoalkan, apa salah yang saya lakukan dalam step 'memilih' manusia untuk menjadi teman hidup saya. Sekarang saya tahu. Saya selalu pilih yg saya rasa, saya bole potong kepala saya untuk dia. (bahaha, ok, itu exagerate melampau). Dengan kata nama lain, yang betul-betul melemahkan iman, hati, jiwa, etc. Dan ia menjurus kepada persoalan apa ciri-ciri manusia yang menyebabkan saya boleh rasa macam tu? Maka, jawapan saya ianya subjektif. saya belum ada teori untuk jenis manusia yang buat saya tertarik hingga ke tahap tu. Love is weird. Face it.

Well, ianya hanya satu teori kanak-kanak riang dari saya.
Be careful dalam memilih.

Life.. is a journey. Exciting. Fun. Full of trouble. Solve it. Don't run away.

Allahu a'lam

No comments: