Saturday, December 11, 2010

usrah kawan saya

بسم الله الرحمن الرحيم

alhamdulillah..
harini sahabat saya lead usrah
tajuk: bagaimana ingin memberi soalan?
point yg diingati: kalau orang tanya mana tuhan/Allah, nk jawab mcm mana?
*soalan ini tiada jawapan yg bertul2 logic*

tp saya akan jwb..
1st: Allah/Tuhan saya tidak menyerupai mana-mana makhluk/ciptaannya.
2nd: saya akan cabar org yg tanya saya; lukis satu benda baru yg dia tak pernah lihat.

*maka jwpn muktamadnya ialah; Allah itu diluar dari pemikiran logic manusia. hatta nk lukis benda selain yg wujud dimuka bumi pun kita tak mampu.

kalau lukis species baru, sure ada hidung, ada mata, ada telinga, ada mulut. pemikiran manusia tidak mampu menjangkaui apa yg dia tahu. dan sifat Allah itu diluar jangkauan pemikiran manusia.

Allahu a'lam