Wednesday, April 10, 2013

#entah?

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang ...

Ntah la, dalam kempen pilihanraya ni, ada 2 perkara yang aku tak berapa gemar pada pihak yang aku 'sokong'.

1) bila model kapal terbang, kereta kebal, etc penuh dgn bendera parti. childish? tak juga. sengal? entah la. membazir? mungkin-mungkin. niat semata kerana Allah? Allahu a'lam.

2) buat poster yang irritate lawan, yang mana penuh dengan perlian, sindiran..dan kadangkala fakta yang lemah dan kemungkinan besar salah. aku jenis yang suka main perli-perli orang. tapi itu untuk bergurau. kawan rapat lah katakan. tapi bila mana bab pilihanraya ni, kadangkala, takut-takut kita lupa dalam menghenyak orang, kita juga seorang pendosa. dengan rahmat Allah aib kita tertutup.

Allahu a'lam

ps: tak boleh post di facebook. maka post di sini. bukan kecut, cuma melihat maslahat yang mana lebih baik. semoga diri ini terpandu.

2 comments:

aqilahechizen said...

x semua dalam kumpulan yang ko sokong tu dapat tarbiyah..kdg2 diorng semangat buat kerja tp tarbiyahnya kurang..kalau utk point pertama tu,bg aku mungkin lebih kepada meraikan golongan2 tertentu..org kampung,budak yg minat bola atau seumpama dgnnya

dan utk point kedua, aku pun x setuju jugak tp tu lah..dalam golongan yg ko sokong ni, mcm2 jenis org..org semangat tp x faham, org faham tp x semangat, org faham dan semangat..mcm2 lah

pendamba_cinta said...

memang golongan pelbagai. tp kita perlu didik bukan?golongan faham itulah tugas nya.apa beza akhlak kita dengan parti lawan? dan ia keluar dari offical webpage. which is..takkan tak tapis?bukan nk pinpoint sesiapa.cuma sedikit keliru.aku silap faham..or semua sedang membutakan mata.

Allahu a'lam