Monday, October 15, 2012

cabaran

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang ...

OK, post ini, macam seakan luahan hati/rungutan.

Aku tidak benci negara ini. Negara yang sedang aku duduki ini mengajar aku hidup tidak banyak berkira.

Cuma aku sangat bimbang akan diri aku. Aku bimbang aku gagal teguh istiqamah di-jalanNya.

Sangat sukar menemui biah yang menyuburkan iman di sini.

Sebagai contoh; sukar untuk menikmati suasana solat berjemaah/ solat berjemaah yang berkualiti.

Masjid memang ada. Malah barangkali kadangkala lebih hebat dari di tanah air. Cuma kekangan masa membuatkan aku terpaksa melebihkan kepentingan diri. (sedihnya bunyi, ya Allah, ampunilah hambaMu)

Kadangkala bukan salah masa, tapi cubanya istiqamah seharusnya melawat sekali sehari.

Hendak buat dirumah, housematenya satu. Dan tak boleh nak salahkan dia. Punya waktu solat berbeza.

Sungguh, seakan-akan aku menghitung hari, menanti bila la balik Malaysia.

Ya muqallibal qulub, tsabbit quluu-bana a'la deen-nik.

Allahu a'lam

No comments: