Tuesday, November 10, 2009

6.37 am; 11 Nov 2009 - susah senang

bismillah

di awal minggu ini, saya dihadapkan dengan dua test berturut-turut
dua-dua bagi saya tidak berapa elok. tidak tahu mana silapnya.
mungkin diri sendiri tidak bersungguh..mungkin itu balasan Allah/ujianNya
wallah hu alam..

sebagai seorang muslim, kita disarankan agar berusaha dan bertawakkal
itu apa yang saya cuba lakukan.
tetapi, bak kata-kata pujangga..
'..lu cakap senang, try test sendri la brooo!!..'
kepahitan yang di alami mmg sukar nak ditolak

selalunya, selepas kelas, saya akan berjalan pulang ke rumah bersama rakan2
namun selepas test semalam saya mengambil keputusan untuk berjalan balik sendiri
*apa yang menariknya pabila jalan sorg2 ni, mood tuka jadi blues~~

kidding, but its a reality

blues..bermuhasabah (perkataan yg lebih baik)
mungkin Allah sengaja ingin menduga diri ini yg lemah
ataupun sebagai peringatan akan usaha yg dibuat itu masih belum ckup..
sampai dirumah, buka pc untuk menukar angin.
saya membuka blog hilal asyraf, salah satu blog kegemaran (he he)
blog ini bagi saya cukup baik utk para remaja yg mencari bahan ilmiah lagi berunsur agama
post blog itu pada haritu adalah seakan-akan nasihat kpd situasi yg di alami..

klik di sini

masyaAllah!

alhamdulillah..

Allah hu akbar

mula-mula agak speechless
kita kadang-kadang terlalu bersifat pelupa
kita kadang-kadang sibuk dengan status manusia
kita lupa akan status hamba

renung2kan..:)

No comments: